Je eerste cursus staat online, eindelijk! Misschien was het een hele bevalling, misschien een fluitje van een cent. Zodra de eerste cursisten online beginnen binnen te stromen, krijg je de smaak te pakken: nóg een cursus
Geen inspiratie?
Is jouw probleem niet zozeer een gebrek aan motivatie, maar kom je even ideeën tekort voor een vervolgcursus? Praat met je cursisten! Vraag feedback om zo tot een verbeterde versie van je cursus te kunnen komen. Of kom erachter waar ze nog meer en dieper in willen duiken, voor meer specialistische cursussen.
>> Zo bepaal je een supersterk onderwerp voor je cursus.
Leer zelf ook door
De beste docenten leren zelf ook nog elke dag bij. Door je skills en kennis over je onderwerp up-to-date te houden, kom je altijd wel iets tegen om aan een cursus toe te voegen. Natuurlijk, het kan even duren voor het genoeg is om een volledige cursus mee te vullen, maar tegen die tijd heb je dan ook echt wat!
Datzelfde geldt voor doorleren over de technieken die je gebruikt hebt in je eerste cursus. Vond je video’s maken wel leuk? Leer er dan nog meer over! Hoe meer snufjes je in je camera en bewerkingsprogramma’s ontdekt, hoe meer het gaat kriebelen om ze weer te gebruiken.
Plan vooruit
Oké, eerlijk is eerlijk: je hebt helemaal geen motivatie nodig om nog een cursus te maken. Wat je wel nodig hebt, is discipline. En al helemaal een plan waar je die discipline op toe kunt passen. Denk vooruit tijdens het maken van je eerste cursus, en kondig vervolgcursussen ook aan in je promotie. Daarmee sla je twee vliegen in één klap: een stok achter de deur voor jezelf, en een fijn staaltje marketing om cursisten warm te houden.
Wees ambitieus
Waarom wil je cursussen geven? Of je nou een financieel of ander soort doel hebt, maak het concreet voor jezelf. Schrijf het op! Durf daarbij best ambitieus te zijn, maar breek het ook op in kleinere doelen. Zo meet je je vooruitgang makkelijker en blijf je gemotiveerd, in plaats van overweldigd.
Breek je cursus op in kleinere stukken
Misschien wil je nog geen volledige extra cursus maken, maar toch wat meer cursussen aanbieden. Dan kun je je cursus opbreken in kleinere, gespecialiseerde stukken. Het voordeel is dat dit een lagere drempel is voor cursisten, maar tegelijkertijd een manier om meer te verkopen. Iemand die alleen interesse heeft in een specifiek onderdeel van je cursus maar niet de volledige prijs wil betalen, kan zo alsnog bij jou terecht.
Inspiratie van andere instructeurs nodig?
Vraag raak in onze Facebookgroep! Daar kun je vrij sparren, brainstormen en van elkaar leren. Zien we je daar?