Algemene voorwaarden

Dit zijn de algemene voorwaarden van Soofos B.V., exploitant van een online learning en sociaal platform. Deze algemene voorwaarden zijn onderverdeeld in vier hoofdstukken. Het eerste hoofdstuk regelt de voorwaarden die voor iedereen gelden. In het tweede hoofdstuk zijn bepalingen opgenomen die gelden voor afnemers van de (online) diensten en producten op het platform. Het derde hoofdstuk regelt de voorwaarden voor partijen die middels het platform (online) diensten en producten aanbieden. Tot slot regelt het vierde hoofdstuk de voorwaarden voor affiliates die (online) diensten en producten op het platform promoten.

Hoofdstuk 1 - Algemene bepalingen

Artikel 1 - Definities

In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, steeds met hoofdletter beginnend, in de navolgende betekenis gebruikt.

  1. Soofos: de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Soofos B.V., de gebruiker van deze algemene voorwaarden, gevestigd aan Hommelbrink 6, 8051 PV te Hattem, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 63225255.
  2. Platform: www.soofos.nl, de mobiele applicatie van Soofos, mogelijke afgeleiden daarvan, alsook alle andere door Soofos beheerde online omgevingen, zoals mobiele applicaties, websites en portals, waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.
  3. Schriftelijk: communicatie op schrift, communicatie per e-mail of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.

Artikel 2 - Algemene Bepalingen

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van het Platform, iedere overeenkomst waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard en alle daaruit tussen de partijen bij die Overeenkomst voortvloeiende rechtsverhoudingen.
  2. Van het bepaalde in deze algemene voorwaarden kan uitsluitend uitdrukkelijk en Schriftelijk en met instemming van Soofos worden afgeweken.
  3. Vernietiging of nietigheid van een of meer van de bepalingen uit deze algemene voorwaarden, laat de geldigheid van de overige bedingen onverlet. In een voorkomend geval zijn de partijen bij de betreffende overeenkomst verplicht in onderling overleg te treden teneinde een vervangende regeling te treffen ten aanzien van het aangetaste beding. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.

Artikel 3 - Aansprakelijkheid Van Soofos En Vrijwaring

  1. Soofos spant zich in om de juiste werking en de bereikbaarheid van het Platform te optimaliseren. Echter kan Soofos niet garanderen dat de voorzieningen op het Platform onbeperkt beschikbaar zijn en dat alle voorzieningen op het Platform steeds probleemloos functioneren. Elke aansprakelijkheid van Soofos ter zake is uitgesloten.
  2. Soofos is te allen tijde bevoegd het Platform of onderdelen daarvan tijdelijk buiten gebruik te (doen) stellen indien dit naar zijn oordeel wenselijk is ten aanzien van onderhoud, aanpassing of verbetering van het Platform of de servers van Soofos of derden. Alle aansprakelijkheid van Soofos als gevolg van de tijdelijke ontoegankelijkheid van het Platform of onderdelen daarvan is uitgesloten.
  3. Indien het Platform verwijzingen bevat, bijvoorbeeld door middel van hyperlinks, naar websites van derden, is Soofos nimmer aansprakelijk voor de inhoud van deze websites.
  4. Soofos is niet aansprakelijk voor (im)materiële schade als gevolg van het gebruik van de diensten en producten die middels het Platform worden aangeboden, tenzij de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Soofos of zijn leidinggevende ondergeschikten. Gebruik van de producten en diensten is voor eigen risico. Voor het doen en nalaten van personen naar aanleiding van middels de diensten opgedane kennis en vaardigheden, is Soofos nimmer aansprakelijk.
  5. Aansprakelijkheid van Soofos voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van aanspraken van afnemers of medewerkers van de wederpartij van Soofos, verminking of verlies van data en alle andere vormen van schade dan genoemd in het volgende lid, uit welken hoofde dan ook, is uitgesloten.
  6. De in deze algemene voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid van Soofos gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of bewuste roekeloosheid van Soofos of zijn leidinggevende ondergeschikten. Soofos is uitsluitend aansprakelijk te houden voor aan hem toerekenbare directe schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
    • redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze algemene voorwaarden;
    • de eventuele redelijke kosten noodzakelijk om de gebrekkige prestatie van Soofos aan de overeenkomst tussen Soofos en de betreffende wederpartij van Soofos te laten beantwoorden;
    • redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de wederpartij van Soofos aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van de directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
  1. In geval niettegenstaande de in het overige van deze algemene voorwaarden vervatte aansprakelijkheidsuitsluitingen enige aansprakelijkheid op Soofos mocht rusten, zal de aansprakelijkheid te allen tijde beperkt zijn tot eenmaal de aan de betreffende wederpartij in rekening gebrachte factuurwaarde van de betreffende overeenkomst tussen Soofos en de betreffende wederpartij, althans dat gedeelte van die overeenkomst waarop de aansprakelijkheid van Soofos betrekking heeft, of, indien de overeenkomst een langere looptijd heeft dan zes maanden, de over de laatste zes maanden verschuldigde factuurwaarde, met dien verstande dat de aansprakelijkheid van Soofos in ieder geval te allen tijde beperkt is tot ten hoogste het bedrag dat op grond van de door Soofos afgesloten aansprakelijkheidsverzekering in het betreffende geval daadwerkelijk wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eventuele eigen risico van Soofos dat volgens die verzekering toepassing vindt.
  2. De verjaringstermijn van alle rechtsvorderingen jegens Soofos bedraagt 12 maanden na ontstaan van die vordering, met dien verstande dat elk recht op schadevergoeding als verwerkt wordt aangemerkt indien 18 maanden zijn verstreken sinds beëindiging van de betreffende overeenkomst tussen Soofos en de wederpartij en de betreffende vordering niet binnen die termijn en met inachtneming van de eventueel relevante vervaltermijn in het vervolg van deze algemene voorwaarden, Schriftelijk bij Soofos is ingediend.
  3. De wederpartij van Soofos vrijwaart Soofos van eventuele aanspraken van derden die in verband met de uitvoering van de een overeenkomst tussen Soofos en de betreffende wederpartij schade lijden en waarvan de oorzaak aan (een) andere(n) dan aan Soofos toerekenbaar is. Indien Soofos uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de betreffende wederpartij van Soofos gehouden Soofos zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van haar in dat geval redelijkerwijs verwacht mag worden. Mocht de wederpartij in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is Soofos, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van Soofos en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de betreffende wederpartij.

Artikel 4 – Intellectuele Eigendom

  1. Alle auteursrechten en overige rechten van intellectuele eigendom op het Platform en de onderdelen daarvan, waaronder mede begrepen de software, vormgeving en werking van het Platform en beelden en teksten getoond middels het Platform, behoren toe aan Soofos dan wel zijn licentiegevers. Het is zonder voorafgaande Schriftelijke instemming van Soofos c.q. de betreffende licentiegever, verboden het materiaal waarop de rechten van Soofos c.q. de licentiegever rusten, te verveelvoudigen, op enige wijze te reproduceren, te verspreiden, te exploiteren of daarvan afgeleide werken te maken.
  2. In geval van een toerekenbare inbreuk op het bepaalde in het vorige lid, behoudt Soofos c.q. de betreffende licentiegever zich alle rechten voor die hem krachtens de wet toekomen, waaronder het recht op een naar redelijkheid door hem vast te stellen schadevergoeding en onmiddellijke ongedaanmaking van de inbreuk.

Artikel 5 – Overmacht

  1. Soofos is niet verplicht een overeenkomst waarbij hij partij is (verder) na te komen indien en voor zolang hij daartoe niet in staat is als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt, naast hetgeen daaromtrent in de wetgeving en jurisprudentie wordt begrepen, verstaan, alle van buiten komende oorzaken waarop Soofos geen invloed heeft en die de (verdere) uitvoering van de overeenkomst onmogelijk maken of ernstig bemoeilijken, waaronder mede begrepen, fouten en tekortkomingen van andere dienstverleners waarvan Soofos afhankelijk is, arbeidsongeschiktheid van personeel, rampen, epidemieën, pandemieën, oorlog en oorlogsdreiging, storingen in of uitval van internet, de telecommunicatie-infrastructuur, cyberaanvallen, stroomstoringen, brand en overstroming.
  2. Indien de overmachtssituatie de nakoming van een overeenkomst waarbij Soofos partij is blijvend onmogelijk maakt of langer dan drie maanden voortduurt of zal voortduren, zijn Soofos en de betreffende wederpartij gerechtigd die overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden.
  3. Indien Soofos bij het intreden van de overmachtssituatie reeds gedeeltelijk aan zijn verplichtingen uit betreffende overeenkomst heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen kan voldoen, is hij gerechtigd het reeds uitgevoerde gedeelte c.q. nog uitvoerbare gedeelte van de betreffende overeenkomst afzonderlijk vergoed te krijgen als ware er sprake van een zelfstandige overeenkomst. Overige schade als gevolg van overmacht komt niet voor vergoeding in aanmerking.

Artikel 6 – Opschorting En Ontbinding

  1. Soofos is bevoegd de uitvoering van een overeenkomst waarbij hij partij is op te schorten, bijvoorbeeld door het account van de gebruiker tijdelijk te blokkeren, indien en voor zolang de wederpartij van Soofos bij die overeenkomst haar reeds opeisbare verplichtingen uit die overeenkomst (waaronder het bepaalde in deze algemene voorwaarden aldus mede begrepen) niet nakomt.
  2. Soofos is bevoegd een overeenkomst waarbij hij partij met directe ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien de wederpartij van Soofos haar verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig of niet volledig nakomt, tenzij de tekortkoming van de wederpartij, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen redelijkerwijs niet rechtvaardigt. Indien de nakoming van de verplichtingen van de wederpartij ten aanzien waarvan zij tekortschiet, niet blijvend onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas nadat de wederpartij Schriftelijk door Soofos in gebreke is gesteld, in welke ingebrekestelling een redelijke termijn is vermeld waarbinnen de wederpartij haar verplichtingen (alsnog) kan nakomen en de nakoming na verstrijken van de laatstbedoelde termijn nog steeds is uitgebleven. Het bepaalde in de vorige zin geldt niet indien Soofos uit een mededeling van de wederpartij moet afleiden dat de wederpartij blijvend in de nakoming zal tekortschieten, in welk geval een ingebrekestelling dan ook zinloos is.
  3. Soofos is tevens gerechtigd om een overeenkomst waarbij hij partij is met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien de wederpartij bij die overeenkomst in staat van faillissement verkeert, enig beslag op haar goederen is gelegd of anderszins niet vrijelijk over haar vermogen kan beschikken, tenzij de wederpartij reeds aan al haar (toekomstige) betalingsverplichtingen uit die overeenkomst heeft voldaan.
  4. Voorts is Soofos gerechtigd een overeenkomst waarbij hij partij is geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding daarvan in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd. Dit is onder meer aan de orde in geval van een overeenkomst die voorziet in een online dienst waartoe life-time toegang is verleend en Soofos op een gegeven moment door al dan niet onvoorziene omstandigheden niet meer in staat is de online dienst aan te bieden, bijvoorbeeld wanneer hij zijn bedrijfsvoering staakt.
  5. De wederpartij van Soofos maakt nimmer aanspraak op enige vorm van schadevergoeding in verband met het door Soofos op grond van dit artikel uitgeoefende opschortings- of ontbindingsrecht.
  6. Indien de grond tot opschorting of ontbinding van een overeenkomst waarbij Soofos partij is aan de wederpartij bij die overeenkomst kan worden toegerekend (wat slechts in geval van lid 4 niet altijd zo hoeft te zijn), maakt Soofos aanspraak op vergoeding van de schade die Soofos dientengevolge lijdt.
  7. Indien Soofos een overeenkomst waarbij hij partij is op grond van dit artikel ontbindt, zijn alle eventuele vorderingen die hij nog op de wederpartij heeft, onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 7 – Wijziging Van Deze Algemene Voorwaarden

Soofos is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen. In een voorkomend geval zal de wederpartij die met de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden akkoord is gegaan, daarvan in kennis worden gesteld, waarbij de gewijzigde algemene voorwaarden aan haar worden verstrekt en waarna deze na verloop van twee maanden na bekendmaking, van toepassing zijn. Indien sprake is van een overeenkomst waarvan de bepaalde looptijd nog niet is verstreken, geldt dat de gewijzigde algemene voorwaarden niet eerder van toepassing zijn dan nadat de bepaalde looptijd is verstreken.

Artikel 8 – Toepasselijk Recht En Geschilbeslechting

  1. Op iedere overeenkomst waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, alsmede alle daaruit tussen de partij en bij die overeenkomst voortvloeiende rechtsverhoudingen, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Alvorens een eventueel beroep te doen op de rechter of een geschillencommissie, zijn de partijen als bedoeld in het vorige lid verplicht zich optimaal in te spannen om het geschil in onderling overleg te beslechten.
  3. Geschillen tussen een consument en Soofos over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door Soofos te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als Soofos worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
  4. Een geschil wordt door de Geschillencommissie als bedoeld in het vorige lid slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan Soofos heeft voorgelegd. Uiterlijk twaalf maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil Schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
  5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie als in lid 3 en lid 4 bedoeld, is Soofos aan deze keuze gebonden. Wanneer Soofos dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door Soofos Schriftelijk gedaan verzoek, Schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt Soofos de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is Soofos gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
  6. De Geschillencommissie als in de vorige leden bedoeld doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2701/webshop). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
  7. De Geschillencommissie als in de vorige leden bedoeld zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan Soofos surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
  8. Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.
  9. Uitsluitend de bevoegde rechter binnen het arrondissement van de rechtbank Gelderland wordt in eerste aanleg aangewezen om van eventuele gerechtelijke geschillen in het kader van overeenkomsten waarbij Soofos partij is kennis te nemen, onverminderd het recht van Soofos een andere volgens de wet bevoegde rechter aan te wijzen. Een particuliere wederpartij van Soofos, oftewel een consument, is evenwel gerechtigd de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen binnen een maand nadat Soofos Schriftelijk heeft aangekondigd bij de door hem aangewezen rechter te willen procederen.

Hoofdstuk 2 - Bepalingen voor afnemers van (online) diensten en producten

Artikel 9 – Aanvullende Definities

In dit hoofdstuk van deze algemene voorwaarden worden, in aanvulling op het bepaalde in artikel 1, de volgende termen, ook steeds met hoofdletter beginnend, in de navolgende betekenis gebruikt.

  1. Afnemer: iedere natuurlijke of rechtspersoon die een Overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.
  2. Consument: een Afnemer, natuurlijk persoon, niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
  3. Overeenkomst: een overeenkomst tussen een Afnemer en Aanbieder. Onder Overeenkomsten worden begrepen:
    1. de gebruiksovereenkomst tussen de Afnemer en Soofos in het kader waarvan Soofos zich heeft verbonden tot het middels inloggegevens in gebruik geven van het Platform;
    2. een Overeenkomst, anders dan bedoeld onder a), die middels het Platform tot stand wordt gebracht tussen de Afnemer en een Aanbieder, betreffende de levering van Diensten of Producten door de Aanbieder.
  1. Abonnement: een Overeenkomst als bedoeld in lid 3 onder a) die voor een bepaalde looptijd is aangegaan en in het kader waarvan de Student(en) toegang krijg(t)(en) tot een breed scala aan middels het Platform aangeboden Diensten.
  2. Student: eenieder, al dan niet tevens Afnemer, die op basis van een Overeenkomst als bedoeld in lid 3 onder a) (of een Abonnement), gerechtigd is gebruik te maken van de in het kader van die Overeenkomst aangeboden functionaliteiten van en/of Diensten op het Platform.
  3. Aanbieder: een natuurlijke of rechtspersoon die voor eigen rekening en risico Diensten of Producten middels het Platform aanbiedt en verkoopt, waaronder Soofos zelf ook begrepen kan zijn.
  4. Externe Aanbieder: een Aanbieder, niet zijnde Soofos.
  5. Diensten: de (online) diensten die in het kader van een Overeenkomst door een Aanbieder worden verleend, waaronder, doch niet uitsluitend, begrepen kunnen zijn, (online) cursussen, workshops, opleidingen, masterclasses, praktijksessies, begeleiding, vragenuurtjes en events, alsook de door Soofos geboden functionaliteiten van het Platform op basis van de Overeenkomst als bedoeld in lid 3 onder a), zonder dat daarvoor een aanvullende Overeenkomst wordt gesloten.
  6. Producten: de in de kader van een Overeenkomst door de betreffende Aanbieder aan de Afnemer te leveren zaken (voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke objecten) of digitale content. Middels het Platform geleverde content als onderdeel van een Dienst, wordt niet als ‘Product’ beschouwd.
  7. Aanbod: elk aan Afnemers middels het Platform gericht aanbod van een Aanbieder betreffende Diensten of Producten.

Artikel 10 – Aanbod En Totstandkoming Van Overeenkomsten

  1. Elk Aanbod is vrijblijvend. Soofos kan het Aanbod tot meteen, althans zo spoedig mogelijk na de aanvaarding daarvan door de Afnemer, nog herroepen. Indien in een dergelijk geval reeds betaling door de Afnemer heeft plaatsgevonden, zal Soofos meteen, althans zo spoedig mogelijk, voor terugbetaling zorgdragen.
  2. Aan een Aanbod dat een kennelijke fout of vergissing bevat, kan de Afnemer geen rechten ontlenen.
  3. Indien een Aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het Aanbod vermeld.
  4. Het Aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden Producten en/of Diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het Aanbod door de Afnemer mogelijk te maken. Bij gebruik van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden Producten en/of Diensten.
  5. Elk Aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de Afnemer duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het Aanbod zijn verbonden.
  6. Iedere Overeenkomst komt, onverminderd het bepaalde in lid 1, tot stand op het moment dat de Afnemer het Aanbod op de daartoe aangegeven wijze heeft aanvaard. Vervolgens zal Soofos de totstandkoming van de Overeenkomst per e-mail aan de Afnemer bevestigen, onverminderd het bepaalde in lid 1.
  7. Indien de Overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Soofos passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de Afnemer elektronisch kan betalen, zal Soofos daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  8. Soofos kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de Afnemer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst. Indien Soofos op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet tot stand te laten komen, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  9. Soofos zal uiterlijk bij levering van het Product of de Dienst aan de Afnemer de volgende informatie, Schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de Afnemer op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    • het bezoekadres van de vestiging van de Aanbieder waar de Afnemer met klachten terecht kan;
    • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de Afnemer van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    • de prijs met inbegrip van alle belastingen van het Product of de Dienst;
    • voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de Overeenkomst;
    • de vereisten voor opzegging van de Overeenkomst indien de Overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    • indien de Consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
  1. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 11 – Toegangsduur

  1. Indien de online Dienst ‘levenslange toegang’ inhoudt, betekent dit zo lang dat de Dienst beschikbaar is op het Platform en zolang het Platform beschikbaar is voor de Consument.
  2. Online cursussen zijn na totstandkoming van de Overeenkomst gedurende ten minste twaalf maanden toegankelijk. Indien de Dienst een online opleiding betreft, zal deze gedurende minimaal zes maanden na totstandkoming van de Overeenkomst toegankelijk zijn.

Artikel 12 – Herroepingsrecht Voor Consumenten

  1. Het bepaalde in dit artikel is uitsluitend van toepassing op Overeenkomsten aangegaan met Consumenten en in het kader waarvan de Consument een betaling verschuldigd is.
  2. Behoudens het bepaalde in het overige van dit artikel en met name het bepaalde in het volgende lid, kan de Consument de Overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van redenen herroepen. In geval de Overeenkomst voorziet in het verlenen van Diensten, vangt deze bedenktijd aan op de dag waarop de Overeenkomst tot stand is gekomen. In geval van de levering van fysieke Producten, vangt de bedenktijd aan op de dag dat de Producten door of namens de Consument in ontvangst zijn genomen.
  3. De Consument heeft geen herroepingsrecht in geval van:
    1. de levering van digitale Producten (bijvoorbeeld e-books), mits:
      • de levering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Consument; en
      • de Consument daarbij heeft verklaard afstand te doen van zijn herroepingsrecht zodra het digitale Product is geleverd.

De bevestiging van de Overeenkomst die aan de Consument wordt verstuurd, bevat tevens een bevestiging van het uitdrukkelijke voorafgaande verzoek en de verklaring van de Consument als hiervoor bedoeld.

    1. de levering van Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
    2. de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde Producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de Consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
    3. de levering van Producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
    4. de levering van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    5. de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een Overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties;
    6. de levering van Producten of Diensten ten aanzien waarvan het herroepingsrecht voor het overige volgens Afdeling 6.5.2B van het Burgerlijk Wetboek is uitgesloten dan wel geen toepassing vindt. Deze laatstbedoelde gronden zijn voor het gebruikelijke en huidige Aanbod op het Platform niet relevant, maar indien daarvan in toekomstige gevallen toch sprake is, zal de betreffende uitsluitingsgrond uitdrukkelijk in het Aanbod bij het betreffende Product of de Dienst worden vermeld;
    7. een Overeenkomst die voorziet in het verlenen van Diensten, na nakoming van de Overeenkomst binnen de bedenktijd, mits:
      • de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Consument; en
      • de Consument heeft verklaard afstand te doen van zijn herroepingsrecht zodra de Aanbieder de Overeenkomst is nagekomen.

Dit is in elk geval aan de orde in geval van een online Dienst ten aanzien waarvan de volledige content meteen na het sluiten van de Overeenkomst voor de Consument toegankelijk is. Onder de hiervoor gestelde voorwaarden is in die gevallen dus überhaupt geen herroepingsrecht van toepassing.

  1. Uitvoering binnen de bedenktijd van 14 dagen van een Overeenkomst die voorziet in het verlenen van Diensten, geschiedt slechts op uitdrukkelijk verzoek van de Consument, ook indien de Diensten (gedurende de bedenktijd) gefaseerd worden aangeboden.
  2. Bij uitoefening van het herroepingsrecht na een verzoek overeenkomstig het vorige lid, is de Consument Soofos een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de Overeenkomst dat door Soofos is nagekomen op het moment van uitoefening van het herroepingsrecht.
  3. De Consument kan de Overeenkomst herroepen door daartoe per e-mail of door gebruikmaking van het door Soofos aangeboden modelformulier voor herroeping, een verzoek in te dienen bij Soofos. Zo spoedig mogelijk nadat Soofos in kennis is gesteld van het voornemen van de Consument om de Overeenkomst te herroepen en indien is voldaan aan de voorwaarden van dit artikel, zal Soofos de herroeping van de Overeenkomst per e-mail aan de Consument bevestigen.
  4. In geval van geleverde fysieke Producten dient de Consument gedurende de bedenktijd zorgvuldig om te gaan met de betreffende Producten en de verpakkingen daarvan. De Consument mag de te retourneren Producten slechts in die mate hanteren en inspecteren voor zover nodig is om de aard en kenmerken van de Producten te beoordelen. Het uitgangspunt hierbij is dat de Consument de Producten slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een fysieke winkel zou mogen doen.
  5. Geleverde fysieke Producten dient de Consument onbeschadigd, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking te retourneren aan het door Soofos aangegeven retouradres (van Soofos dan wel de Externe Aanbieder).
  6. De Consument is aansprakelijk voor de eventuele waardevermindering van geretourneerde fysieke Producten die het gevolg is van een manier van omgaan met de Producten die verder gaat dan is toegestaan ingevolge lid 7. Soofos is – al dan niet na overleg met de Externe Aanbieder – gerechtigd deze waardevermindering aan de Consument in rekening te brengen, al dan niet door deze te verrekenen met de eventueel van de Consument reeds ontvangen betaling.
  7. Teruglevering van fysieke Producten dient plaats te vinden binnen 14 dagen nadat de Consument de Overeenkomst conform het bepaalde in lid 6 heeft herroepen.
  8. De kosten van retournering van fysieke Producten komen voor rekening van de Consument.
  9. Soofos zal de eventueel reeds van de Consument ontvangen betaling, minus de eventuele waardevermindering en het eventuele evenredige bedrag als bedoeld in lid 5, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping van de Overeenkomst aan de Consument terugbetalen, mits de eventueel terug te leveren fysieke Producten door Soofos of de Externe Aanbieder zijn terugontvangen, dan wel door de Consument is aangetoond dat de Producten daadwerkelijk retour zijn gezonden.
  10. Indien slechts ten aanzien van een gedeelte van een bestelling van Producten het herroepingsrecht wordt uitgeoefend, dan komen de eventuele verzendkosten die door de Consument in eerste instantie zijn betaald, niet voor restitutie of kwijtschelding in aanmerking. Ook is Soofos niet verplicht de bijkomende kosten terug te betalen indien de Consument bij de bestelling uitdrukkelijk voor een andere wijze dan de door de Aanbieder aangeboden minst kostbare wijze van standaardlevering heeft gekozen.

Artikel 13 – Annulering Anders Dan Op Grond Van Artikel 12

  1. Indien de Afnemer overgaat tot tussentijdse annulering van een Overeenkomst anders dan op grond van het bepaalde in artikel 12, blijft hij de volledige overeengekomen prijs verschuldigd. Soofos is gerechtigd, doch niet verplicht, om in individuele gevallen in het voordeel van de Afnemer van vorenstaande af te wijken.
  2. Het door niet gebruikmaken van de Dienst of het Product, zonder dat de oorzaak daarvan Aanbieder toerekenbaar is, is geen grond voor enige restitutie, kwijtschelding of andere compensatie.

Artikel 14 – Looptijd En Opzegging Van Abonnementen

  1. Een Abonnement wordt aangegaan voor de uitdrukkelijk en Schriftelijk overeengekomen bepaalde looptijd van bijvoorbeeld één, drie, twaalf of 24 maanden.
  2. Een Abonnement wordt na verstrijken van de overeengekomen bepaalde looptijd steeds stilzwijgend verlengd voor opnieuw de oorspronkelijk overeengekomen bepaalde looptijd, tenzij het Abonnement conform het bepaalde in het volgende lid tijdig is opgezegd. Voorts geldt dat als de Afnemer een Consument is, dat het Abonnement dat stilzwijgend is verlengd, steeds kan worden opgezegd uiterlijk op de laatste dag van de betreffende kalendermaand; het Abonnement eindigt dan op de laatste dag van de kalendermaand.
  3. Een Abonnement eindigt door opzegging onder het Account, dan wel in geval het Abonnement is afgesloten in de AppStore of Google Play, via de AppStore c.q. Google Play, doch niet eerder dan dat de bepaalde looptijd is verstreken. Opzegging van een Abonnement aangegaan met een Consument dient te geschieden uiterlijk op de laatste dag van de betreffende kalendermaand; het Abonnement eindigt dan op de laatste dag van de kalendermaand. Opzegging van Abonnementen aangegaan met niet-Consumenten geschiedt met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. In geval niet tijdig wordt opgezegd, eindigt het Abonnement op de eerstvolgende mogelijke einddatum.
  4. Soofos is steeds gerechtigd de overeengekomen prijs van een Abonnement te wijzigen. Soofos zal de Afnemer van een prijsverhoging uiterlijk twee maanden voordat de prijswijziging van kracht wordt in kennis stellen. De prijswijziging zal niet eerder van kracht worden dan wanneer de bepaalde looptijd is verstreken en aldus stilzwijgende verlenging heeft plaatsgevonden.

Artikel 15 – Verhouding Met Externe Aanbieders

Bij het Aanbod van en bij Overeenkomsten tussen de Afnemer en Externe Aanbieders is Soofos niet verder betrokken dan als bemiddelaar en het verzorgen van de financiële en administratieve afwikkeling. Indien het een online Dienst betreft die rechtstreeks middels het Platform wordt verleend, draagt Soofos eveneens zorg voor de technische faciliteiten die voor het verlenen van de Dienst noodzakelijk zijn. Hoewel Soofos zich inspant om de Diensten of Producten van Externe Aanbieders zoveel mogelijk te controleren voordat deze op het Platform worden aangeboden, is dit niet voor alle Diensten en Producten mogelijk, met name niet als het om ‘live-events’ gaat die door een Externe Aanbieder worden verzorgt. In alle gevallen geldt dat – onverminderd de inspanningsverplichting van Soofos als hiervoor bedoeld – voor het Aanbod en de (kwaliteit van de) Diensten of Producten de betreffende Externe Aanbieder verantwoordelijk en aansprakelijk is. Soofos is praktisch niet in staat om zich er steeds van te vergewissen of de van Externe Aanbieders afkomstige gegevens zoals op het Platform geopenbaard, onrechtmatig, onjuist of misleidend zijn. Soofos aanvaardt ter zake dan ook geen enkele aansprakelijkheid. De Externe Aanbieders zijn verantwoordelijk en aansprakelijk voor de juiste en volledige informatie omtrent de door hen aangeboden Diensten en/of Producten. Het Aanbod wordt, conform de door de betreffende Externe Aanbieder aan Soofos verstrekte gegevens, waaronder eventuele afbeeldingen mede begrepen, zo nauwkeurig mogelijk en waarheidsgetrouw op het Platform weergegeven.

Artikel 16 – Prijzen, Kosten En Betalingen

  1. Voordat de Overeenkomst wordt gesloten, wordt de prijs van de Dienst of het Product vermeld, inclusief btw en eventuele bijkomende kosten, zoals bezorgkosten.
  2. In geval van vooruitbetaling is de Aanbieder niet eerder gehouden uitvoering te geven aan de Overeenkomst dan nadat de Afnemer zijn betalingsverplichtingen volledig is nagekomen.
  3. Betalingen dienen te geschieden op de daartoe op het Platform aangewezen wijze, op het daartoe op het Platform aangegeven moment of binnen de door Soofos vermelde termijn.
  4. In geval van betaling middels automatische incasso is overeengekomen, de machtiging tot automatische incasso wordt ingetrokken of in geval een betaling wordt gestorneerd, dan dient de betaling alsnog middels overboeking te geschieden, binnen de door Soofos op de betreffende factuur vermelde termijn.
  5. De Afnemer is steeds gehouden te betalen zonder beroep op opschorting of verrekening, behoudens voor zover de wet daaraan ten behoeve van de Consument, in de weg staat.
  6. Indien tijdige betaling achterwege blijft, treedt het verzuim van de Afnemer van rechtswege in. Vanaf de dag dat dit verzuim intreedt, is de Afnemer, over het openstaande bedrag, een rente van 2% per maand verschuldigd, waarbij een gedeelte van een maand als volledige maand wordt aangemerkt. In afwijking van de vorige zin, geldt in plaats van de daar bedoelde contractuele rente, de wettelijke rente indien de Afnemer een Consument is.
  7. Alle redelijke kosten, zowel gerechtelijke, buitengerechtelijke als executiekosten, gemaakt ter verkrijging van door de Afnemer verschuldigde bedragen, komen voor rekening van de Afnemer.

Artikel 17 – Levering van Producten

  1. De levering van fysieke Producten vindt plaats door bezorging daarvan op het door de Afnemer opgegeven afleveradres.
  2. De levering van digitale Producten geschiedt onder het Account van de Afnemer of op een andere geschikte wijze.
  3. Bestellingen van fysieke Producten kunnen in gedeelten worden geleverd. In dat geval vangt de bedenktijd van de Consument zoals bedoeld in artikel 12, voor zover van toepassing, pas aan op het moment dat de laatste deellevering uit de bestelling door of namens de Consument in ontvangst is genomen.
  4. Bij overschrijding van de overeengekomen leveringstermijn is de Afnemer nimmer gerechtigd te weigeren bestelde fysieke Producten in ontvangst c.q. te nemen en/of het uit hoofde van de Overeenkomst door hem aan Soofos verschuldigde bedrag te voldoen.
  5. Het risico van verlies en beschadiging van de Producten gaat over op de geadresseerde op het moment dat de Producten door de geadresseerde in ontvangst zijn genomen.
  6. Een eventueel door de Aanbieder verstrekte garantie doet niets af aan de dwingende wettelijke rechten en vorderingen die Consumenten in het kader van een consumentenkoop jegens de Aanbieder kunnen doen gelden (non-conformiteit).
  7. De eventueel toepasselijke garantie (waaronder tevens begrepen een aanspraak op basis van non-conformiteit) vervalt in elk geval indien een gebrek van het geleverde Product het gevolg is van een van na de levering van buiten komende oorzaak dan wel een andere niet aan de Aanbieder toerekenbare omstandigheid. Daaronder wordt niet-limitatief bedoeld, begrepen, gebreken ontstaan na de levering als gevolg van beschadiging, natuurlijke slijtage, onjuiste of onoordeelkundige behandeling, onjuist of onoordeelkundig gebruik, gebruik in strijd met de gebruiksvoorschriften of overige aanwijzingen van of vanwege de Aanbieder en het aanbrengen van veranderingen aan het geleverde, waaronder mede begrepen reparaties die niet met voorafgaande Schriftelijke instemming van de Aanbieder zijn uitgevoerd.

Artikel 18 – Toegangsbewijzen En -Codes

  1. In geval van een door Soofos geleverd toegangsbewijs of geleverde toegangscode, wordt toegang tot de (online) Dienst verleend op basis van dit toegangsbewijs of deze toegangscode. Ieder(e) toegangsbewijs/-code wordt eenmalig aan de Afnemer verstrekt en geeft recht op toegang tot de Dienst aan één persoon. Deze persoon dient het toegangsbewijs/de code te tonen c.q. op te geven bij de aanmelding of entree. Indien de noodzakelijke informatie op het toegangsbewijs c.q. de toegangscode niet kan worden verstrekt of getoond als gevolg van een aan de Afnemer toerekenbare omstandigheid, bijvoorbeeld omdat een uitgeprint toegangsbewijs is beschadigd of onduidelijk is afgedrukt, is de Aanbieder gerechtigd de toegang tot de Dienst te weigeren zonder gehouden te kunnen worden tot terugbetaling van de betaalde prijs of enige andere compensatie.
  2. De Aanbieder is niet aansprakelijk voor de gevolgen van onbevoegde toegangsverlening tot de Dienst aan de houder daarvan die een geldig toegangsbewijs of geldige toegangscode als eerste toont c.q. opgeeft bij de aanmelding of entree. De Aanbieder mag ervan uitgaan dat de houder van een geldig toegangsbewijs/geldige toegangscode ook de rechthebbende daarop is. De rechtmatige eigenaar van het toegangsbewijs/de code dient er zelf voor zorg te dragen dat hij de houder wordt en blijft van het door Soofos verstrekte toegangsbewijs/de code.
  3. In geval van een event op locatie, dient de Afnemer zich te houden aan de huisregels van de locatie van het event. Deze huisregels kunnen van tijd tot tijd wijzigen. De laatst kenbaar gemaakte versie van de huisregels maakt integraal onderdeel uit van de Overeenkomst.
  4. In geval van een event op locatie, is de Afnemer verplicht alle in redelijkheid door het aanwezige personeel gegeven aanwijzingen strikt op te volgen.
  5. In geval van een event op locatie, is de Aanbieder gerechtigd de Afnemer de toegang tot de locatie van het event te ontzeggen of hem daarvan te doen verwijderen, indien het gedrag van de Afnemer daartoe, naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid, aanleiding geeft, bijvoorbeeld in geval van overtreding van de huisregels als bedoeld in lid 3.

Artikel 19 – Digitale Live-Bijeenkomsten/ Workshops

  1. Het bepaalde in dit artikel is van toepassing op Diensten betreffende digitale live-bijeenkomsten, ook wel als workshops aangeduid.
  2. Toegang tot de live-bijeenkomsten geschiedt op basis van een door Soofos geleverd toegangsbewijs of geleverde toegangscode, waarop het bepaalde in het vorige artikel van toepassing is.
  3. Mogelijk wordt een opname (hierna: ‘replay’) van de live-bijeenkomst aangeboden waarmee de live-bijeenkomst ook na afloop daarvan nog te volgen is. Daarnaast kan de replay doorverkocht worden aan derden of worden gebruikt ter promotie van het Platform of toekomstige live-bijeenkomsten.
  4. Deelnemers aan de workshop die live aanwezig zijn en hun camera aan laten staan dan wel reageren, worden geacht stilzwijgend in te stemmen met de omstandigheid dat zij onderdeel zijn van de replay.
  5. Het wel of niet beschikbaar zijn van een replay heeft geen invloed op de live-bijeenkomst. Voorts geldt dat als door omstandigheden de replay niet beschikbaar is, maar de live-bijeenkomst wel heeft plaatsgevonden, dit geen recht geeft op enige restitutie of andere compensatie.
  6. Indien een live-bijeenkomst geen doorgang vindt wegens een niet aan de Afnemer toerekenbare omstandigheid, maakt de Afnemer aanspraak op restitutie van de door hem verrichte betaling.
  7. Indien een live-bijeenkomst langer duurt dan de eventueel overeengekomen eindtijd, maakt de Afnemer geen aanspraak op enige restitutie of andere compensatie.

Artikel 20 – Klachtbeleid

  1. Omdat Soofos niet aansprakelijk is voor het Aanbod, de uitvoering van de Overeenkomst door Externe Aanbieders en de omstandigheid dat de Producten of Diensten van Externe Aanbieders aan de Overeenkomst beantwoorden, dient de Afnemer eventuele klachten daaromtrent rechtstreeks, en aldus zonder tussenkomst van Soofos, te richten aan de Externe Aanbieder, tenzij Soofos uitdrukkelijk aangeeft hierbij bemiddelend op te kunnen treden. Tenzij Soofos uitdrukkelijk aangeeft hierbij bemiddelend op te treden, kan Soofos bij geschillen tussen de Afnemer en Externe Aanbieders niet worden betrokken. In elk geval aanvaardt Soofos ter zake geen enkele aansprakelijkheid.
  2. Het bepaalde in het vorige lid geldt niet indien een online Dienst van een Externe Aanbieder betreft die middels het Platform wordt geleverd en de klacht betrekking heeft op de technische aspecten waarvoor Soofos redelijkerwijs verantwoordelijk is.
  3. Onverminderd het bepaalde in het volgende lid, dient de Afnemer klachten over de uitvoering van Overeenkomsten waarbij Soofos als Aanbieder optreedt en klachten die betrekking hebben op het bepaalde in het vorige lid, Schriftelijk en volledig en duidelijk omschreven aan Soofos te richten binnen zeven dagen nadat de Afnemer de gronden die tot de klacht aanleiding gaven, heeft ontdekt.
  4. Een Consument kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen in het kader van een consumentenkoop is geleverd niet aan de Overeenkomst beantwoordt, indien niet binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek door de Consument ter zake bij de Aanbieder is geklaagd.
  5. Bij Soofos ingediende klachten over de uitvoering van Overeenkomsten waarbij Soofos als Aanbieder optreedt of klachten die betrekking hebben op het bepaalde in lid 3, worden binnen een termijn van zeven dagen na ontvangst daarvan beantwoord. Indien een klacht een langere verwerkingstijd vraagt, wordt binnen de termijn van zeven dagen geantwoord met een ontvangstbevestiging en een indicatie van wanneer de Afnemer een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  6. Indien een klacht over de uitvoering van Overeenkomsten waarbij Soofos als Aanbieder optreedt of klachten die betrekking hebben op het bepaalde in lid 3, niet in onderling overleg tussen de Consument en Soofos kan worden opgelost, kan de Consument het geschil voorleggen aan de geschillencommissie via het ODR-platform (ec.europa.eu/consumers/odr/). Een klacht over Soofos kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Stichting Webshop Keurmerk (http://keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht) De klacht wordt dan zowel naar Soofos als naar Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.

Artikel 21 – Gebruikersvoorwaarden Platform

  1. In het kader van een zogenaamd Teams-Abonnement kunnen meerdere Studenten gerechtigd zijn om van het Platform gebruik te maken, met dien verstande dat dit uitdrukkelijk en Schriftelijk met Soofos dient te zijn overeengekomen. De Overeenkomst geeft in beginsel dan ook slechts één Student (de Afnemer) recht op gebruik van het Platform en de daarop aangeboden Diensten. Iedere Student beschikt over persoonlijke inloggegevens voor toegang tot het Platform. Inloggegevens dienen strikt geheim te worden gehouden en mogen binnen of buiten het huishouden of de organisatie van de Student niet gedeeld worden met derden. In geval van een Teams-Abonnement is de Afnemer jegens Soofos hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van de verplichtingen van Studenten die uit het Abonnement, waarvan het bepaalde in deze algemene voorwaarden aldus tevens deel uitmaakt, voortvloeien, als ware het de Afnemer zelf die als Student optrad.
  2. Soofos verleent aan de Student een niet-exclusief, niet-overdraagbaar en niet-sublicentieerbaar gebruiksrecht met betrekking tot het Platform en de daarop weergegeven afbeeldingen, teksten, video’s en andere content. Dit gebruiksrecht vervalt door het eindigen van de betreffende Overeenkomst.
  3. Het gebruiksrecht als bedoeld in het vorige lid is niet overdraagbaar. Het is niet toegestaan om het gebruiksrecht te verkopen, te verhuren, in sublicentie te geven of op welke wijze of voor welk doel dan ook ter beschikking van een derde te stellen.
  4. Alle handelingen die worden verricht onder een Account die in het kader van een Overeenkomst beschikbaar is gesteld door Soofos, worden aan de Afnemer toegerekend.
  5. De Student mag het gebruiksrecht als bedoeld in lid 2 slechts aanwenden voor persoonlijk (professioneel) gebruik. Het is niet toegestaan om de middels het Platform beschikbaar gestelde content aan te wenden voor andere doeleinden dan waarvoor deze aan de Student beschikbaar zijn gesteld. Gebruik van de content is uitsluitend toegestaan met behulp van en overeenkomstig de aangeboden en normale functionaliteiten van het Platform of de Dienst. Onder meer het downloaden, verspreiden, kopiëren, verkopen en in licentie geven van de bedoelde content is ten strengste verboden.
  6. De Student staat ervoor in dat alle eventuele aanwijzingen van Soofos die worden gegeven in verband met het gebruik van het Platform, worden opgevolgd.
  7. Het is niet toegestaan om het Platform te gebruiken voor illegale of anderszins ongeoorloofde doeleinden. Gebruik van het Platform dient te geschieden met inachtneming van alle krachtens de overheid gestelde wetten, regels en voorschriften die van toepassing zijn op het gebruik van het Platform. In het bijzonder is de Student gebonden aan de toepasselijke wetgeving aangaande intellectuele eigendom.
  8. Indien de Student content (waaronder berichten, afbeeldingen, video’s etc. mede begrepen) op het Platform plaatst, staat de Student ervoor in dat dit geen inbreuk maakt op intellectuele eigendomsrechten of privacyrechten van derden en vrijwaart Soofos in en buiten rechte van alle gevolgen voortvloeiende uit het gebruik, openbaring en verspreiding daarvan.
  9. De content die de Student eventueel of het Platform plaatst of de communicatie die hij eventueel middels het Platform voert met andere gebruikers van het Platform, mag geen verband houden met illegaal gedrag, de vervaardiging of gebruik van wapens, het bevorderen van haatzaaien, opzettelijk misleiden, bedriegen, vernederen of schaden van een persoon of entiteit, of ander naar redelijk oordeel van Soofos aangemerkt aanstootgevend of ongepast gedrag.
  10. Het is niet toegestaan om het Platform of de servers of netwerken waarvan Soofos voor de exploitatie van het Platform gebruik maakt, te belemmeren of te verstoren, bijvoorbeeld door wormen, virussen, spyware, malware of andere destructieve of ontwrichtende codes te verzenden.
  11. De Student staat ervoor in dat hij zich onthoudt van ongeoorloofd gebruik van het Platform (waaronder de content op het Platform aldus mede begrepen) en zich zal opstellen en gedragen conform hetgeen door Soofos mag worden verwacht van een behoorlijke gebruiker van het Platform. In het bijzonder is het niet toegestaan:
    • toegang (proberen te) verkrijgen tot de content op het Platform waarvoor de betreffende persoon niet geautoriseerd is;
    • op zodanige wijze gebruik te maken van het Platform dat de juiste werking daarvan wordt verhinderd, dan wel dat hierdoor schade of hinder voor andere gebruikers van het Platform kan worden veroorzaakt;
    • inloggegevens voor toegang tot het Platform (binnen of buiten het huishouden of de organisatie van de Student) te delen met derden.

Hoofdstuk 3 - Bepalingen voor Externe Aanbieders

Artikel 22 – Aanvullende Definities

In dit hoofdstuk van deze algemene voorwaarden worden, in aanvulling op het bepaalde in artikel 1, de volgende termen, ook steeds met hoofdletter beginnend, in de navolgende betekenis gebruikt.

  1. Externe Aanbieder: iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie Soofos een Overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten en die middels het Platform voor eigen rekening en risico Diensten of Producten aanbiedt en verleent c.q. verkoopt en levert.
  2. Partijen: Soofos en de Externe Aanbieder gezamenlijk.
  3. Overeenkomst: de tussen Partijen tot stand gekomen overeenkomst in het kader waarvan de Externe Aanbieder voor onbepaalde tijd van het Platform gebruik maakt en daarop voor eigen rekening en risico Diensten en Producten kan aanbieden en verlenen c.q. verkopen.
  4. Transactie: iedere overeenkomst tussen de Externe Aanbieder en een Afnemer die middels het Platform en aldus door tussenkomst van Soofos tot stand komt en die voorziet in de levering door de Externe Aanbieder van Diensten en/of een of meerdere Producten aan de betreffende Afnemer.
  5. Aanbod: het aan Afnemers middels het Platform gerichte aanbod van de Externe Aanbieder betreffende Diensten of Producten.
  6. Diensten: de in het kader van een Transactie door de Externe Aanbieder of anderszins op het Platform aangeboden (online) diensten van de Externe Aanbieder, zoals een (online) cursus, workshop, opleiding, masterclass, praktijksessie, vragenuurtje of event. De Diensten hoeven niet per se in het kader van een Transactie aan een Afnemer beschikbaar te worden gesteld; dit kan ook op basis van een abonnement tussen de Afnemer en Soofos geschieden.
  7. Producten: de in het kader van een Transactie door de Externe Aanbieder aan een Afnemer te leveren zaken (voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke objecten) of digitale content. Middels het Platform geleverde content als onderdeel van een Dienst, wordt niet als ‘Product’ beschouwd.
  8. Afnemer: iedere natuurlijke of rechtspersoon die middels het Platform een Transactie sluit of beoogt te sluiten of anderszins middels het Platform van de Diensten gebruik maakt.
  9. Consument: een Afnemer, natuurlijk persoon, niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
  10. Account: het voor de Externe Aanbieder middels zijn inloggegevens exclusief toegankelijke gedeelte van het Platform.
  11. Service: de prestaties waartoe Soofos zich jegens de Externe Aanbieder verbindt in het kader van de exploitatie van het Platform, waaronder, niet-limitatief bedoeld, begrepen kunnen zijn, het publiceren van het Aanbod van de Externe Aanbieder, het faciliteren van de totstandkoming van Transacties, het doorsturen van bestellingen of inschrijvingen naar de Externe Aanbieder, het faciliteren van de technische voorzieningen voor de eventuele levering van de Diensten rechtstreeks middels het Platform, alsook uitbetaling van de aan de Externe Aanbieder toekomende vergoeding voor geleverde Diensten of Producten, na aftrek van aan Soofos toekomende provisie.

Artikel 23 – Aanbod En Totstandkoming Van Overeenkomsten

  1. Elk aanbod van Soofos (waaronder zijn aanbod tot registratie op het Platform als Externe Aanbieder en offertes mede begrepen) is vrijblijvend, ook in geval is aangegeven dat het aanbod voor een bepaalde tijd geldig is. Soofos kan zijn aanbod tot meteen, althans zo spoedig mogelijk na aanvaarding daarvan door de Externe Aanbieder, nog herroepen.
  2. De Externe Aanbieder kan geen rechten ontlenen aan een aanbod van Soofos dat een kennelijke fout of vergissing bevat. De Externe Aanbieder kan voorts geen rechten ontlenen aan een aanbod van Soofos dat gebaseerd is op door de Externe Aanbieder verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
  3. Iedere Overeenkomst komt, onverminderd het bepaalde in lid 1, tot stand op het moment dat het aanbod van Soofos, op de eventueel daartoe door Soofos aangewezen wijze, door de Externe Aanbieder is aanvaard, bijvoorbeeld door zich op de daartoe aangewezen wijze op het Platform te registreren. Indien de aanvaarding van de Externe Aanbieder afwijkt van het aanbod van Soofos, komt de Overeenkomst niet conform deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Soofos anders aangeeft.

Artikel 24 – Inhoud Van De Overeenkomst

  1. Het Platform biedt voor Afnemers de mogelijkheid Diensten of Producten van de Externe Aanbieder af te nemen. De Externe Aanbieder is zelfstandig verantwoordelijk voor het plaatsen van het Aanbod middels de daartoe van Soofos ontvangen inloggegevens. Uitsluitend Diensten en Producten die voldoen aan de expliciet door Soofos kenbaar gemaakte voorwaarden, zullen op het Platform worden geopenbaard. Eventueel door de Externe Aanbieder aangeboden opleidingen, dienen, vergeleken met zijn aanbod van opleidingen via andere kanalen, onderscheidend te zijn in ofwel opzet, inhoud, duur of begeleiding.
  2. Het plaatsen van Diensten of Producten dient te geschieden op de daartoe onder het Account aangewezen wijze. Soofos is bevoegd om te controleren of het Aanbod voldoet aan de door Soofos gestelde voorwaarden, bij gebreke waarvan Soofos gerechtigd is het Aanbod te weigeren of te verwijderen.
  3. Soofos sluit in het kader van de Service namens de Externe Aanbieder Transacties met Afnemers. Daarnaast kan het zo zijn dat Afnemers in het kader van een met Soofos afgesloten abonnement gebruik kunnen maken van het Aanbod. In beide gevallen maakt de Externe Aanbieder aanspraak op een vergoeding.
  4. Tenzij het online Diensten betreft in het kader waarvan geen nadere inspanning van de Externe Aanbieder is vereist, zal de Externe Aanbieder zonder verdere tussenkomst van Soofos voor de levering van de Diensten of bestelde Producten zorgdragen. Betaling door Afnemers voor de Diensten of Producten geschiedt aan Soofos, waarna de Externe Aanbieder jegens Soofos aanspraak maakt op uitbetaling van de uitdrukkelijk en Schriftelijk overeengekomen vergoeding.
  5. De Externe Aanbieder aanvaardt bij totstandkoming van de Overeenkomst de toepasselijkheid van hoofdstuk II van deze algemene voorwaarden. De Externe Aanbieder conformeert zich aan de daarin vermelde rechten en verplichtingen van de Externe Aanbieder en Afnemers. Bij het Aanbod en bij Transacties is Soofos niet verder betrokken dan het uitvoeren van de Service. Voor het Aanbod en de (kwaliteit van de) Diensten en/of Producten is de Externe Aanbieder verantwoordelijk en aansprakelijk. De Externe Aanbieder kan niet zijn eigen algemene voorwaarden middels het Aanbod van toepassing verklaren. De Externe Aanbieder en Afnemers kunnen jegens elkaar een beroep doen op het bepaalde in de onderhavige algemene voorwaarden.
  6. Het is de Externe Aanbieder uitsluitend toegestaan om Diensten en Producten middels het Platform aan te bieden waarvan de handel krachtens de toepasselijke wet- en regelgeving is toegestaan.
  7. De Externe Aanbieder is gehouden het Aanbod dusdanig op het Platform te beschrijven en te doen weergeven dat Afnemers zich daaromtrent een goed beeld kunnen vormen. De Externe Aanbieder bepaalt de inhoud van het Aanbod. Soofos is niet gehouden zich ervan te vergewissen of de van de Externe Aanbieder afkomstige gegevens zoals op het Platform geopenbaard, onrechtmatig, onjuist of misleidend zijn. De Externe Aanbieder vrijwaart Soofos van alle aanspraken van Afnemers en andere derden ter zake.
  8. De verplichting tot conforme levering van de Diensten of Producten, rust op de Externe Aanbieder, behoudens voor zover uitsluitend Soofos daarop invloed heeft in het kader van een op het Platform te volgen online Dienst. Voor tekortkomingen van de Externe Aanbieder ten aanzien van de levering van zijn Diensten of Producten, draagt Soofos geen enkele aansprakelijkheid. De Externe Aanbieder vrijwaart Soofos van alle aanspraken van derden verband houdende met de bedoelde tekortkomingen van de Externe Aanbieder.
  9. Een Afnemer brengt een Transactie tot stand door middels het Platform de bestelling van het betreffende Product te plaatsen of de aanmelding voor de betreffende Dienst te verrichten. Indien in dit kader nadere inspanning van de Externe Aanbieder is vereist, ontvangt de Externe Aanbieder vervolgens zo spoedig mogelijk bericht van Soofos waarin de bestelling of inschrijving van de Afnemer is gespecificeerd. In plaats daarvan kan de nodige informatie mogelijk ook onder het Account worden geraadpleegd.
  10. De Externe Aanbieder is jegens de Afnemer aansprakelijk voor de nakoming van alle verplichtingen die uit de Transactie met een Afnemer voortvloeien. Soofos is, onverminderd het bepaalde in het overige van deze algemene voorwaarden, uitsluitend bij Transacties betrokken wat betreft de beschikbaarstelling van het Platform en de bijbehorende Service. De Externe Aanbieder staat ervoor in dat hij Transacties deugdelijk en tijdig uitvoert. De Externe Aanbieder staat ervoor in dat alle door hem op het Platform aangeboden Diensten en Producten beantwoorden aan de tot stand gekomen Transacties met Afnemers, de in het Aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de Transactie bestaande wettelijke bepalingen. Voor tekortkomingen van de Externe Aanbieder jegens Afnemers draagt Soofos geen enkele aansprakelijkheid. De Externe Aanbieder vrijwaart Soofos van alle aanspraken van Afnemers ter zake.

Artikel 25 – Gelijke Prijzen

De Diensten of Producten dienen op andere kanalen niet tegen een lagere prijs te worden aangeboden dan waartegen deze op het Platform worden aangeboden, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen. In geval van overtreding van het bepaalde in de vorige zin, is Soofos gerechtigd de prijs van de Dienst of het Product op het Platform met directe ingang en blijvend namens de Externe Aanbieder te wijzigen, onverminderd de overige rechten van Soofos.

Artikel 26 – Herroepingsrecht Voor Consumenten Bij Transacties

  1. Een Consument komt in het kader van Transacties onder omstandigheden het wettelijke herroepingsrecht toe, welk recht door Soofos naar eigen inzicht van Soofos kan worden verlengd. Voor zover dit in verband met de aard van de Diensten of Producten volgens de wet is toegelaten, heeft Soofos het herroepingsrecht middels hoofdstuk II van deze algemene voorwaarden uitgesloten.
  2. Het verzoek om gebruik te maken van het herroepingsrecht wordt door Consumenten bij Soofos ingediend, waarna de Externe Aanbieder – in geval van een Transactie – van de herroeping in kennis wordt gesteld en de Afnemer – in geval van geleverde Producten – de bestelling voor dat gedeelte dat is herroepen, aan de Externe Aanbieder retourneert. De uit hoofde van het herroepingsrecht aan Consumenten te retourneren bedragen, worden namens de Externe Aanbieder door Soofos terugbetaald.
  3. In geval van geleverde Producten is de Consument jegens de Externe Aanbieder aansprakelijk voor waardevermindering van de Producten die het gevolg is van een manier van omgaan met de Producten die verder gaat dan in een fysieke winkel zou zijn toegestaan. Indien sprake is van door de Externe Aanbieder geconstateerde waardevermindering, dient de Externe Aanbieder Soofos daarvan zo spoedig mogelijk na terugontvangt van het betreffende Product per e-mail in kennis te stellen. Deze waardevermindering zal door Soofos bij de Consument in rekening worden gebracht.
  4. Over geldig door Consumenten herroepen Transacties is de Externe Aanbieder geen provisie aan Soofos verschuldigd.

Artikel 27 – Duur En Opzegging Van De Overeenkomst

  1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd.
  2. De Overeenkomst eindigt door opzegging per e-mail met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.
  3. Het eindigen van de Overeenkomst laat de verplichtingen van de Externe Aanbieder en Soofos in het kader van reeds tot stand gekomen Transacties tussen de Externe Aanbieder en Afnemers onverlet.

Artikel 28 – Prijzen, Provisie En Betalingen

  1. De Externe Aanbieder is Soofos uit hoofde van Transacties de uitdrukkelijk en Schriftelijk overeengekomen provisie verschuldigd. Deze provisie wordt berekend over het nettobedrag dat Soofos ontvangt, na aftrek van kortingen, omzetbelasting en transactiekosten. Indien de Diensten in het kader van een abonnement tussen Soofos en Afnemers worden aangeboden, maken alle externe aanbieders die in het kader van dat abonnement diensten aanbieden, tezamen aanspraak op een vergoeding van, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is overeengekomen, 50% van de netto abonnementsgelden die Soofos heeft ontvangen, na aftrek van kortingen, omzetbelasting en transactiekosten. Deze 50% wordt eerlijk verdeeld tussen alle externe aanbieders, waarbij Soofos de frequentie en duur van het gebruik van de diensten tevens in aanmerking neemt. Behoudens tegenbewijs van de Externe Aanbieder is de vaststelling door Soofos van de aan de Externe Aanbieder toekomende vergoedingen bindend en niet voor discussie vatbaar.
  2. Instructeur kan een extra vergoeding krijgen, indien een cursist aangedragen wordt via hun eigen Promotielink (zelfde systeem als de Affiliates). Ze ontvangen dan een bonus vergoeding van 46% bij cursussen; 20% bij Opleidingen; 46% bij Workshops, met een maximum van respectievelijk 96%; 70% en 96%. Een vergoeding kan nimmer meer zijn dan de waarde van de transactie.
  3. Betalingen aan de Externe Aanbieder zullen maandelijks, met een vertraging van één maand, plaatvinden door middel van overboeking op het door de Externe Aanbieder onder zijn Account opgegeven IBAN, mits over de voorgaande periode een grond voor uitbetaling is ontstaan en het uit te keren bedrag meer dan 10 euro bedraagt.
  4. Soofos maakt namens, en voor rekening van, de Externe Aanbieder de nota of factuur op. Indien de Externe Aanbieder het niet eens is met het factuurbedrag, dient dit binnen 14 dagen na factuurdatum Schriftelijk aangegeven worden. Na deze termijn van 14 dagen wordt de periode afgesloten en is de factuur definitief. Indien de Externe Aanbieder btw mag heffen, dient de Externe Aanbieder dit via zijn Account aan te geven, samen met een geldig btw-nummer. De Externe Aanbieder is daarbij zelf verantwoordelijk voor de correcte afdracht van btw en andere belastingen.
  5. Soofos verricht alle betalingen aan Externe Aanbieders in euro, ongeacht in welke valuta de Transactie plaatsvond.
  6. Soofos behoudt zich te allen tijde het recht voor de vorderingen van Soofos op de Externe Aanbieder te verrekenen met de toekomstige vorderingen van de Externe Aanbieder op Soofos.
  7. Als een Afnemer een Dienst of Product afneemt in een land dat van Soofos eist om nationale, provinciale of lokale verkoop- of verbruiksbelastingen, btw of andere soortgelijke belastingen onder toepasselijk recht af te dragen, zal Soofos deze aan de bevoegde belastingautoriteiten overmaken.
  8. In Nederland gevestigde zakelijke Externe Aanbieders ontvangen het bedrag plus 21% btw mits een correct btw-nummer is opgegeven. Indien geen btw-nummer is opgegeven worden zakelijke Externe Aanbieders beschouwd als particuliere Externe Aanbieders. Zakelijke Externe Aanbieders dienen de btw zelf op te geven bij de aangifte omzetbelasting. De Externe Aanbieder is zelf verantwoordelijk voor de aangifte en afdracht van de door hem verschuldigde (lokale) belastingen en premies.

Artikel 29 – Aansprakelijkheid En Vrijwaring

  1. De Externe Aanbieder staat er voor in dat hij volledig gerechtigd is het Aanbod onder de door hem gevoerde naam uit te doen brengen en dat hij daarmee geen inbreuk maakt op rechten van derden. De Externe Aanbieder vrijwaart Soofos van alle aanspraken van derden ter zake.
  2. Soofos is te allen tijde gerechtigd, indien hij daarvoor gegronde redenen acht te hebben, het door de Externe Aanbieder middels het Platform geplaatste Aanbod te verwijderen zonder dat Soofos op enigerlei wijze aansprakelijk is jegens de Externe Aanbieder of derden als gevolg van een dergelijke verwijdering. Als gegronde reden wordt onder meer aangemerkt de omstandigheid dat het Aanbod in strijd is met de wet of het gebruikelijke aanbod op het Platform, het Aanbod niet deugdelijk geleverd wordt, er twijfel bestaat over de kwaliteit van de Dienst of het Product, of als het Aanbod niet meer aansluit bij de hedendaagse standaarden.
  3. Soofos staat er jegens de Externe Aanbieder niet voor in of en in welke mate de Externe Aanbieder middels het Platform (extra) inkomsten genereert. Soofos verbindt zich ter zake uitsluitend tot een inspanningsverbintenis.

Artikel 30 – Gebruikersvoorwaarden Platform

  1. De Externe Aanbieder beschikt over persoonlijke inloggegevens voor toegang tot het Platform. Inloggegevens dienen strikt geheim te worden gehouden en mogen binnen of buiten het huishouden of de organisatie van de Externe Aanbieder niet gedeeld worden met derden.
  2. Soofos verleent aan de Externe Aanbieder een niet-exclusief, niet-overdraagbaar en niet-sublicentieerbaar gebruiksrecht met betrekking tot het Platform. Dit gebruiksrecht vervalt door het eindigen van de Overeenkomst.
  3. Het gebruiksrecht als bedoeld in het vorige lid is niet overdraagbaar. Het is niet toegestaan om het gebruiksrecht te verkopen, te verhuren, in sublicentie te geven of op welke wijze of voor welk doel dan ook ter beschikking van een derde te stellen.
  4. Alle handelingen die worden verricht onder het Account, worden aan de Externe Aanbieder toegerekend.
  5. De Externe Aanbieder mag het gebruiksrecht als bedoeld in lid 2 slechts aanwenden voor persoonlijk (professioneel) gebruik. Het is niet toegestaan om de middels het Platform beschikbaar gestelde content aan te wenden voor andere doeleinden dan waarvoor deze aan de Externe Aanbieder beschikbaar zijn gesteld. Gebruik van de content is uitsluitend toegestaan met behulp van en overeenkomstig de aangeboden en normale functionaliteiten van het Platform. Onder meer het downloaden, verspreiden, kopiëren, verkopen en in licentie geven van de bedoelde content is ten strengste verboden.
  6. De Externe Aanbieder staat ervoor in dat alle eventuele aanwijzingen van Soofos die worden gegeven in verband met het gebruik van het Platform, worden opgevolgd.
  7. Het is niet toegestaan om het Platform te gebruiken voor illegale of anderszins ongeoorloofde doeleinden. Gebruik van het Platform dient te geschieden met inachtneming van alle krachtens de overheid gestelde wetten, regels en voorschriften die van toepassing zijn op het gebruik van het Platform. In het bijzonder is de Externe Aanbieder gebonden aan de toepasselijke wetgeving aangaande intellectuele eigendom.
  8. Het is niet toegestaan om het Platform of de servers of netwerken waarvan Soofos voor de exploitatie van het Platform gebruik maakt, te belemmeren of te verstoren, bijvoorbeeld door wormen, virussen, spyware, malware of andere destructieve of ontwrichtende codes te verzenden.
  9. De Externe Aanbieder staat ervoor in dat hij zich onthoudt van ongeoorloofd gebruik van het Platform (waaronder de content op het Platform aldus mede begrepen) en zich zal opstellen en gedragen conform hetgeen door Soofos mag worden verwacht van een behoorlijke gebruiker van het Platform. In het bijzonder is het niet toegestaan:
    • toegang (proberen te) verkrijgen tot de content op het Platform waarvoor de betreffende persoon niet geautoriseerd is;
    • op zodanige wijze gebruik te maken van het Platform dat de juiste werking daarvan wordt verhinderd, dan wel dat hierdoor schade of hinder voor andere gebruikers van het Platform kan worden veroorzaakt;
    • inloggegevens voor toegang tot het Platform (binnen of buiten het huishouden of de organisatie van de Externe Aanbieder) te delen met derden.
  1. Indien de Externe Aanbieder feedback of informatie deelt over hoe de een dienst op het Platform of de Service zou kunnen worden verbeterd, heeft Soofos het eeuwige en onbeperkte recht deze informatie te gebruiken, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders overeengekomen.

Artikel 31 – Diversen

  1. De Externe Aanbieder staat ervoor in dat alle door hem ter uitvoering van de Overeenkomst aan Soofos (al dan niet middels zijn Account) verstrekte content en andere gegevens die beschermd zijn krachtens de Auteurswet of enig ander intellectueel eigendomsrecht, geen inbreuk maakt op intellectuele eigendomsrechten van derden en vrijwaart Soofos in en buiten rechte van alle gevolgen voortvloeiende uit het gebruik, openbaring en verspreiding daarvan in het kader van de Overeenkomst.
  2. De Externe Aanbieder dan wel diens licentiegever blijft eigenaar van de door de Externe Aanbieder verstrekte content voor plaatsing op het Platform, althans Soofos zal daarvan nimmer het eigendom claimen.
  3. De Externe Aanbieder dient responsief te zijn en een redelijke mate van service bieden aan Afnemers.
  4. De Diensten en Producten mogen geen verband houden met illegaal gedrag, de vervaardiging of gebruik van wapens, het bevorderen van haatzaaien, opzettelijk misleiden, bedriegen, vernederen of schaden van een persoon of entiteit, of ander naar redelijk oordeel van Soofos aangemerkt aanstootgevend of ongepast gedrag.
  5. Soofos mag door de Externe Aanbieder geplaatste content gebruiken in de promotie van zowel Soofos als de betreffende Dienst of het betreffende Product. Dit kan bijvoorbeeld bestaan uit het gebruik van de content door Soofos in reclame of algemene promotie. De Externe Aanbieder verleent Soofos tevens toestemming om de content aan te bieden via de Soofos-applicatie.
  6. Soofos behoudt zich het recht om een Aanbod niet te plaatsen of het Aanbod van het Platform te verwijderen indien deze naar oordeel van Soofos niet voldoet aan de kwaliteitseisen van Soofos. De Externe Aanbieder zal hiervan op de hoogte worden gesteld en krijgt eerst de mogelijkheid om het Aanbod aan te passen naar de kwaliteitseisen van Soofos.
  7. Indien de Dienst een online cursus betreft, dient deze gedurende minimaal twaalf maanden beschikbaar te zijn voor Afnemers. Indien de Dienst een online opleiding betreft, dient deze gedurende minimaal zes maanden beschikbaar te zijn voor Afnemers. Indien de Externe Aanbieder een verzoek tot verwijdering van de cursus of opleiding indient, blijft de inhoud voor een periode van twaalf respectievelijk zes maanden beschikbaar voor Afnemers die zich reeds voor de cursus c.q. opleiding hebben ingeschreven. Tijdens deze periode is de cursus c.q. opleiding niet meer aan te schaffen voor nieuwe Afnemers.
  8. Het gebruik op het Platform van referral links, affiliate links, of andere links waarmee geld verdiend wordt, is niet toegestaan zonder voorafgaande uitdrukkelijke en Schriftelijke toestemming van Soofos.
  9. Promotielinks naar eigen Diensten van de Externe Aanbieder, waarmee extra omzet voor de Externe Aanbieder gemeten wordt zoals beschreven in artikel 28.2, zijn niet toegestaan op het Platform. Indien de Externe Aanbieder dergelijke links gebruikt op het Platform, heeft Soofos het recht om alle door de Externe Aanbieder verwezen Afnemers af te wijzen als zijnde promotie van de Externe Aanbieder, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders overeengekomen.

Hoofdstuk 4 - Bepalingen voor affiliates

Artikel 32 – Aanvullende Definities

In dit hoofdstuk van deze algemene voorwaarden worden, in aanvulling op het bepaalde in artikel 1, de volgende termen, ook steeds met hoofdletter beginnend, in de navolgende betekenis gebruikt.

  1. Affiliate: iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie Soofos een Affiliateovereenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.
  2. Affiliateovereenkomst: de tussen Soofos en de Affiliate tot stand gekomen overeenkomst in het kader waarvan de Affiliate diensten en/of producten op het Platform promoot.
  3. Affiliatewebsite: iedere door de Affiliate beheerde website waarop middels Link(s) wordt verwezen naar (een) specifieke pagina(’s) op het Platform en de daarop aangeboden diensten of producten.
  4. Account: het na totstandkoming van de Affiliateovereenkomst voor de Affiliate middels zijn inloggegevens exclusief toegankelijke gedeelte van het Platform alwaar de Affiliate de gewenste Link(s) kan verkrijgen.
  5. Link: iedere door Soofos in het kader van de Affiliateovereenkomst onder het Account beschikbaar gestelde link die de Affiliate plaatst en die verwijst naar een specifieke pagina op Soofos die de Affiliate gaat promoten.

Artikel 33 – Aanbod En Totstandkoming Van De Affiliateovereenkomst

  1. Aanmelding als Affiliate geschiedt door het online aanmeldingsformulier op het Platform in te vullen en te versturen.
  2. Het is ter beoordeling van Soofos of de Affiliate wordt toegelaten. Soofos is nimmer verplicht om een Affiliateovereenkomst aan te gaan en kan de deelname van de Affiliate zonder opgaaf van redenen weigeren.
  3. De Affiliateovereenkomst komt pas tot stand op het moment dat Soofos de aanmelding van de Affiliate heeft goedgekeurd en per e-mail heeft bevestigd. Vervolgens heeft de Affiliate middels zijn Account toegang tot de Links.

Artikel 34 – Duur En Beëindiging Van De Affiliateovereenkomst En Aansprakelijkheid

  1. De Affiliateovereenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kan door zowel Soofos als de Affiliate zonder voorafgaande opgave van redenen en met onmiddellijke ingang worden beëindigd.
  2. Als blijkt dat de Affiliate in strijd heeft gehandeld met een of meerdere bepalingen in dit hoofdstuk van deze algemene voorwaarden, verliest de Affiliate alle rechten voortvloeiende uit de Affiliateovereenkomst, alsmede zijn aanspraak op eventueel nog openstaande commissietegoeden. Indien in dit verband tevens schade door Soofos wordt geleden, komt deze schade voor rekening van de Affiliate.
  3. Soofos is niet aansprakelijk voor schade voortvloeiende uit eventuele (tijdelijke) ontoegankelijkheid van het Platform.

Artikel 35 – Verplichtingen Affiliate

  1. De Affiliate staat ervoor in dat de door hem verstrekte gegevens juist en volledig zijn. De Affiliate is zelf verantwoordelijk voor het plaatsen van Links.
  2. De Affiliate staat ervoor in dat de Affiliatewebsite(s) hoogwaardige content bevatten. Affiliatewebsites mogen in elk geval geen erotisch, gewelddadig, discriminerend, pornografisch of een anderszins naar oordeel van Soofos aanstootgevend karakter hebben. Daarnaast dienen Affiliatewebsites vrij te zijn van schending van auteurs-, merk-, portret- of andere rechten van derden en mogen Affiliatewebsites geen misleidende content bevatten.
  3. Voorts mogen Affiliatewebsites geen illegale activiteiten bevorderen, aanprijzen of ontplooien en mogen Affiliatewebsites geen met het Platform conflicterende of concurrerende content bevatten.
  4. Directe verkoop door de Affiliate, bijvoorbeeld op zijn website, van producten of diensten die op het Platform worden aangeboden, is niet toegestaan, met uitzondering van de gevallen waarin de Affiliate zijn eigen producten of diensten middels het Platform aanbiedt.
  5. Het gebruik van referral links, affiliate links, of andere links op het Platform waarmee geld verdiend wordt op andere platformen of via andere partijen, is niet toegestaan zonder voorafgaande uitdrukkelijke en Schriftelijke toestemming van Soofos.
  6. Artikel 31.9 is van overeenkomstige toepassing op de Affiliateovereenkomst.

Artikel 36 – Links In E-mails

Opname van Links in nieuwsbrieven of andere commerciële mailings van de Affiliate is toegestaan, mits deze mailings niet in strijd zijn met het bepaalde in het vorige artikel. Daarnaast is het middels deze mailings versturen van spam in welke vorm dan ook, niet toegestaan.

Artikel 37 – Commissie En Betalingen

  1. De Affiliate ontvangt over de diensten- of productverkoop die tot stand komt via een Link, de uitdrukkelijk en Schriftelijk overeengekomen commissie. Aankopen waarover commissie wordt uitgekeerd dienen definitief te zijn; over na totstandkoming daarvan herroepen, ontbonden of anderszins geannuleerde verkopen wordt geen commissie uitgekeerd.
  2. De verkopen als bedoeld in het vorige lid worden gemeten aan de hand van een trackingcode. Alle metingen van Soofos zijn bindend en niet discutabel. Uitbetaling geschiedt uitsluitend op basis van metingen van Soofos. Storingen, technische fouten en onterecht gegenereerde verkopen, waaronder geconstateerde fraude mede begrepen, worden voorbehouden en geven de Affiliate geen recht op compensatie.
  3. Uitbetaling van commissie zal maandelijks plaatsvinden, met een vertraging van één maand, mits over de voorgaande periode een grond voor uitbetaling is ontstaan en het uit te keren bedrag ten minste 10 euro bedraagt.
  4. Uitbetaling geschiedt via bank- of giro-overschrijving, mits dit een rekening uit de eurozone betreft en op naam staat van de Affiliate.
10% korting op jouw volgende cursus? 🎁

🏢 Ontdek Soofos Teams

We helpen je graag verder met e-learning in jouw organisatie. 

Wij horen graag van je

Vul het formulier in dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op

Liever een live gesprek? Plan een demo in →

Dit formulier is beveiligd met Google reCAPTCHA.