Dat idee voor een cursus moet nu echt werkelijkheid worden, maar hoe slinger je het de echte wereld in?
Veel instructeurs worden tegengehouden door de praktische kant van het verkopen van een cursus. Video’s plaatsen kunnen ze op YouTube, maar ja, dan betaalt er niemand voor je cursus. En face-to-face bereik je lang niet zoveel mensen als je zou willen, alhoewel het met betalingen dan wel weer makkelijker te regelen is.
Hoe combineer je nu al die aspecten, zonder bijscholing of tien verschillende programma’s te gebruiken? Met een online leeromgeving, zoals die van Soofos (of Maatos!).
Is het ingewikkeld om je eigen online leeromgeving te bouwen?
Dat ligt er maar net aan waar je skills liggen. Als jij een ervaren developer bent, zul je dat best kunnen. Ben jij een docent Spaans of creatieve schilder, dan zit je hier niet op te wachten.
Het is doorgaans goedkoper en vele male makkelijker om gebruik te maken van een bestaande online leeromgeving zoals die van Soofos. Daar kun je dan jouw cursussen in kwijt, en wordt alles voor je gedaan. Betalingen worden geregeld, wij houden de website up and running en zorgen er regelmatig voor dat je cursus goed in de spotlight staat.
Ben je op zoek naar een online leeromgeving waarbij je niet tussen de concurrenten staat? Dan is een LMS zoals dat van Maatos wellicht wat je zoekt.
Welke elementen zijn belangrijk in een online leeromgeving?
De ene e-learning omgeving is uiteraard de andere niet. Dit is waar je rekening mee moet houden, afhankelijk van je persoonlijke wensen.
Contact met cursisten: kun je binnen het platform contact onderhouden met de cursisten, of bijvoorbeeld alleen maar apart een email sturen?
- Voortgang van cursisten: hoe kun je de voortgang en resultaten van je cursisten bekijken?
- Oefenmateriaal: wat voor soort oefenopdrachten kun je plaatsen?
- Betalingsmogelijkheden: wat accepteert het platform waar je voor kiest? Sluit dit aan op de wensen van je doelgroep?
- Integraties: met welke andere tools werk je graag, en werken die vlot samen met je online leeromgeving?
- Support: hoe snel reageert de klantenservice op je vragen, en waarmee kunnen ze je precies helpen?
- Commissie: hoeveel moet je per verkochte cursus afstaan, en hoeveel kost het om je cursus via het platform te verkopen?
- Gebruiksvriendelijkheid: hoe makkelijk is het om je cursus online te zetten?
- Bekendheid: last but not least, kennen en vertrouwen de mensen in je doelgroep de online leeromgeving wel? Zelfs als je alle bovenstaande dingen hebt, is een onbekend leersysteem geen slimme keus, omdat alle promotie op jou komt te vallen.
Wil je meer weten over hoe Soofos werkt als online leeromgeving?
We vertellen je graag meer. In onze gids voor instructeurs worden al je vragen beantwoord!