We kennen het allemaal wel, je zit lekker op kantoor of thuis, te staren naar de opdrachten die je nog moet maken. Had ik maar wat inspiratie. Wist ik maar waar ik moest beginnen. Het zijn ook bij onze designers geen vreemde gedachten. Daarom krijg je vandaag lekker wat InDesign inspiratie-voer (Dat is een woord toch? Nu wel) van ons.

 

Waarom we deze InDesign inspiraties hebben gekozen voor je

Het was niet makkelijk om te bepalen op welke wijze we deze inspiratie wilde tonen aan je. Maar met een beetje slim denkwerk hebben we het ingedeeld, alsof je de ontwerpen op een moment van de dag tegenkomt, we beginnen de dag vroeg. Met de eerste advertentie die je ziet wanneer je s’ochtends vroeg met flinke wallen jouw telefoon opent.

 

Mobiele advertenties. Je ontkomt er niet aan.

We zouden liegen als we zouden zeggen dat wij er geen gebruik van maken. Maar wat maakt een goede “mobile ad” nou zo speciaal? En heb je het programma van Adobe er per se voor nodig? Nou nee, dat hoeft niet, maar aangezien je hier toch bent heb je InDesign waarschijnlijk toch al.

Een mobiele advertentie moet echt goed zijn, wil een potentiële klant in één opslag willen kopen. Aangezien dit meestal niet het geval moet je er in ieder geval voor zorgen dat de advertentie de potentiële koper in ieder geval blijft uitdagen om door te lezen. Zoals deze advertentie hieronder!

 

Mobiele advertentie - The New York Times

Het ontwerp van deze advertentie is gemaakt met InDesign!

 

Posters en billboards, ze werken nog!

Daar zit je dan, met je bak koffie in de metro, en omdat je niet echt op zoek ben naar contact met andere forenzen kijk je dan maar uit het raam. Naast de wegen en naar de trambaan zie je ze altijd. De posters. Ze werken, want je kijkt ernaar, je leest ze. En soms, soms voel je ook nog iets. Als jij erom moet lachen, heeft een ontwerper ergens zijn werk goed gedaan. Check bijvoorbeeld deze poster van Thuisbezorgd, het werkt gewoon.

 

Poster: Thuisbezorgd actie met iets te veel emotie

Ook posters en beeldmateriaal voor billboards kan je maken in InDesign!

 

Dat ene tijdschrift in de kantine.

We snappen het wel, je wilt gewoon even rustig je quinoa salade opeten, zonder dat de Elke van de helpdesk je de oren van je hoofd praat. Dus je pakt er een lekker tijdschrift bij, want dan praat ze niet meer tegen je toch? Fout. Ze blijft gewoon lekker doorpraten, maar daar gaat het niet om. Want voor je zie je allemaal foto’s van rode wijntjes, witte stranden en azuurblauwe zeeën. Je droomt helemaal weg. Precies wat de ontwerper van het resort aan de Noordzee wilt bereiken. Het voelt net alsof je er zelf zit. Hieronder zie je nog een mooi voorbeeld van een cover (van “The New Yorker“) waardoor je lekker weg droomt.

 

Cover New Yorker: lekker wegdromen

Maar uiteraard is InDesign vooral bedoeld voor het maken van publicaties zoals tijdschriften!

 

Dus ga lekker aan de slag met InDesign! De ontwerpwereld zit te wachten op jouw nieuwe, ontzettend lekkere ontwerp!

6 juni 2019

0 Reacties op "Inspiratie nodig om met InDesign aan de slag te gaan?"

    Geef een reactie op dit artikel

    © 2019 - Soofos B.V.