Doe jij het goed? Kim leert je Instagram en Facebook effectief inzetten

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Laten we eerlijk zijn: sommige ondernemers zetten al jaren trouw een wekelijkse foto op hun Facebookaccount, maar hebben waarschijnlijk nooit een euro extra omzet gedraaid dankzij social media. Of ze gebruiken Instagram als een soort online showroom voor hun producten, maar verkopen? Dat gebeurt er nog niet.

Instagram en Facebook: we denken ze te kennen, maar als het op business aankomt, is het cruciaal dat je de basis goed beheert. En daar is Kim van Haren voor. Zij is een online marketeer en business coach die ondernemers helpt grote(re) stappen te zetten, maar ze kreeg ook nog veel vragen over de basis van social media.

Omdat ze graag zoveel mogelijk mensen helpt, maar wel lekker efficiënt is, stopte ze al die basiskennis in een (je raadt het al) cursus! Benieuwd naar haar ervaring en expertise? Pak een kop thee erbij en maak kennis met Kim.

The Big Three

Kim heeft ze alle drie compleet onder controle: Facebook, Instagram maar ook YouTube. Ze is als een vis in het water in de online wereld, en zet daarmee bedrijven én zichzelf goed op de kaart. Zo heeft haar YouTube kanaal ruim 19.000 volgers, die haar reis als ondernemer, danslerares en fitnessliefhebber op de voet kunnen volgen.

“Ondanks dat het een ander platform is, hebben de 3 enorm veel overlap. Toen ik met mijn ervaring in video bij verschillende bedrijven (Cadeautjes.nl, Fashionchick en Rens Kroes) ging werken bij een online marketing bureau, kreeg ik echt de laatste updates en informatie. Daar leerde ik ook vooral veel van adverteren. Mijn expertise is vooral gekomen door dingen te doen en te testen. Proberen, proberen en nog meer proberen. Door mijn verschillende klanten zie ik goed wat er gebeurt in de verschillende branches, doelgroepen en soorten bedrijven.”

Back to basics

Maar zo ver hoef jij als ondernemer nog niet te gaan. Kim vraagt niet van je dat je er op los gaat vloggen, of Instagram bombardeert. In tegendeel: in haar cursus spoort ze je juist aan om kritische vragen te stellen om zo te bepalen wat wel en vooral ook wat geen zin heeft voor jou. Moet je wel op Facebook zitten? Waar zit je doelgroep? Zo brengt ze focus aan en kun je gaan voor echt effectieve content. 

“Ik heb al sinds jongs af aan veel met social media gedaan. Mijn eigen YouTube kanaal heeft er voor gezorgd dat ik mezelf heb geleerd video’s te produceren, en deze te delen op social media. Mijn opleiding en werkervaringen hebben ervoor gezorgd dat ik nu als online marketeer en business coach werk.

Mijn cursus gaat over hoe je de basis van Facebook & Instagram onder de knie kan krijgen. We gaan van A tot Z bespreken hoe de platforms in elkaar steken en ik stel je kritische vragen over op welk platform jij je bijvoorbeeld mag focussen. “

Doorpakken met Facebook & Instagram 

Dat is de naam van haar cursus, en hij dekt de lading perfect. “Mijn cursus is er voor de ondernemers die een knallende start willen, of voor de ondernemers die de afgelopen tijd hier en daar wat geprobeerd hebben, maar nu eens écht willen weten hoe dat algoritme werkt, welke hashtags de juiste zijn en wat wel en wat vooral niet werkt op deze platformen.”

Soofos voor de socialmediaspecialist

Kim kent het web en platformen als geen ander, dus we zijn extra vereerd om haar op Soofos terug te zien. “Mijn cursus heb ik eerst op Maatos gezet, maar daar deed ik op een gegeven moment te weinig mee. Toen heb ik alles over laten zetten op Soofos en nu heeft mijn cursus weer nieuw leven gekregen!

Ik vond het maken van de cursus echt een van de leukste projecten die ik in mijn eerste ondernemers jaar heb gedaan. Het was pittig, want ik heb alle video’s (26!) in 1 week opgenomen, en presenteren is toch wel een vak apart. Maar al met al heb ik het heel leuk ervaren.

Het platform Soofos vind ik ontzettend fijn. Het is simpel en gebruiksvriendelijk, het spreekt heel erg voor zich. Ik merk echt dat mijn cursus goed gevonden wordt en dat ik hier toch heel wat ondernemers mee kan helpen!”

“Social media is niet zo complex als men denkt. Het zijn vooral 2 hele leuke platformen waar je je creativiteit kunt uiten en je bedrijf kunt laten zien.’’ 

Kim van Haren

Leren van je fouten

Kim duikt in haar cursus in de meest belangrijke, real-life voorbeelden.” Het stukje over de meest gemaakte fouten is superwaardevol. Ik behoed je voor de fouten die ik, en vele andere ondernemers hebben gemaakt zodat jij ze niet meer hoeft te maken.

Ben of ken jij een ondernemer die een solide socialmediabasis nodig heeft?

Met Kim’s cursus leg je die zelf aan. Check haar cursus hier!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Artikel uit de categorie:

Maak van jouw cursus een succes

Wil jij een echt goede online cursus maken? In onze 2 uur durende gratis cursus delen we al onze tips en tricks om jouw eigen online cursus te lanceren.

🚀Maak jouw gratis Soofos account aan

Ontdek Soofos met 30 gratis cursussen en kickstart jouw ontwikkeling.

Vul je gegevens in en ga direct aan de slag


Heb je al een account?

Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene voorwaarden en de privacy policy. Dit formulier is beveiligd met Google reCAPTCHA.

👋Welkom terug

Ga verder waar je gebleven was.

Login op jouw account


Heb je nog geen account?

👨‍🏫Word instructeur

Geef online les  in een handomdraai, vind direct cursisten en verdien geld met jouw kennis

Vul je gegevens in en start met online lesgeven

Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene voorwaarden, de instructeur policy en de privacy policy. Dit formulier is beveiligd met Google reCAPTCHA.

🏢 Ontdek Soofos Organisaties

We helpen je graag verder met e-learning in jouw organisatie. 

Wij horen graag van je

Vul het formulier in dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op

Dit formulier is beveiligd met Google reCAPTCHA.